بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
صعود با شگفتانه کریستیانا

صعود با شگفتانه کریستیانا

 

بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا ایتالیای بانوان با پیروزی دختران یوونتوس به پایان رسید و بانوان موفق شدند پس از پیروزی 5 بر 4 در بازی مهیج رفت، بازی برگشت را با نتیجه قاطع 5 بر هیچ به اتمام برسانند. این مهم در حالی به دست آمد که کریستیانا جیرلی، شماره 10 تیم بانوان یوونتوس رکوردی دیگر از خود بر جای گذاشت و با زدن دومین گل این بازی، به رکود 50 گل زده با پیراهن یوونتوس دست یافت. رکوردی که برای اولین بار در تیم بانوان یوونتوس حاصل شد و او را تبدیل به اولین بانوی سیاه سفیدپوش 50 گُله کرد. در این بازی علاوه بر جیرلی، بونانسه‌آ، سمبرانت و استاشکووا (دوگل) دیگر گلزنان بودند.

 

ریتا گوارینو، سرمربی بانوان یوونتوس از شاگردان خود خواسته بود تا بدون توجه به بازی رفت و نتیجه حاصل شده، نبض بازی را در اختیار بگیرند و با حداکثر توان و تمرکز خود در میدان حضور داشته باشند. شاگردان گوارینو در این بازی عبارتند بودند از:

 

جولیانی، هیرینن (از 69 جوردانو) ، کاروسو (از دقیقه 69 جای) ، گاما، چرنویا، روسوچی، جیرلی (از دقیقه 46 استاشکووا) ، بونانسه‌آ (از دقیقه 62 آلوز) ، بواتین (از دقیقه 62 لاندروف) ، هرتیگ و سمبرانت.

 

دختران سرمه‌ای پوش خیلی زود به سرمربی خود نشان دادند که اصلا قصد نا امید کردنش را ندارند و از همان دقایق ابتدایی کنترل بازی را در اختیار گرفتند و اجازه بازی به امپولی را ندادند.

 

کنترل کردن بازی باعث شد تا خیلی زود موقعیت‌های خطرناکی بر روی دروازه امپولی ایجاد شود و در دقیقه 20 بونانسه‌آ موفق شود بازی را یک بر هیچ به نفع دختران بانوی پیر کند.
اگرچه با این گل صعود به نیمه نهایی تضمین شده است، اما این نتیجه برای دخترانی که برای اولین بار لباس دوم خود (سرمه‌ای) را به تن کرده‌اند، راضی کننده نیست.
همین موضوع باعث می‌شود تا به حملات خود ادامه دهند و در دقیقه 30 بازی جیرلی دومین گل بازی و پنجاهمین گل خود را برای یوونتوس به ثمر برساند.

 

بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان رسید و به نظر می‌رسید تیم در نیمه دوم تنها به دنبال حفظ نتیجه باشد و امپولی بیشتر در فاز حمله قرار بگیرد، اما نه تنها امپولی در صدد جبران گل‌های خورده نبود، بلکه باز هم این دختران بودند که با ذهنیت آمده و برتر خود در نیمه دوم نیز موقعیت‌های خطرناکی بر روی دروازه حریف ایجاد کردند.

 

سمبرانت در دقیقه 60 موفق شد یکی از چندین موقعیت خطرناک را با هنرمندی به گل تبدیل کند و گل سوم بازی را به نام خود ثبت کند.
در این بازی با نتیجه شگفت‌انگیزی که به دست آمد، فرصت به حضور دو بازیکن جوان تیم یعنی جای و جوردانو نیز رسید و هر دو در اولین حضور خود نقش خوب و تأثیرگذاری داشتند. 
اما بازی هنوز تمام نشده و ده دقیقه اخر نوبت هنرنمایی استاشکووا است تا در دقایق 82 و 89 تیرهای خلاص را به پیکر بی‌جان امپولی وارد کند و یوونتوس را با دست پر و ده گل زده در مجموع بازی رفت و برگشت، به نیمه نهایی بفرستد.

 

گوارینو با لزوم حفظ پیروزی بازی پیشین تأکید کرد:

 

پیروزی مهمی بود و ما در مسیر اهدافمان قرار داریم. مثل تمام بازی‌های پیشین از این بعد فقط به آینده فکر می‌کنیم و خوشحالیم که هنوز در رقابت قرار حضور داریم.

 

با این پیروزی ارزشمند، یووه‌ای‌ها باید منتظر بازی برگشت رم ― فیورنتنیا شوند تا حریف خود را در نیمه نهایی کوپا ایتالیا بشناسند. بازی که در مرحله رفت با نتیجه پرگل 4 بر هیچ به نفع جالوروسی انجام شده است.

 

 

 

 

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: